۱۳۸۸/۰۸/۱۰

مرمتگران اصفهاني به مدرسه فرانسويان رفتند

ارسال خبر : 9 آبان 1388 (14:45)


هم‌اکنون عمليات نوسازي سازگار با محيط در بخش حياط شمالي مدرسه فرانسويان واقع در شهر اصفهان توسط دانشکده هنر اصفهان در حال انجام است.

مسئول تهيه طرح و اجراي مرمت خانه‌هاي دانشکده هنر اصفهان در گفتگو با ميراث آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود:هم‌اکنون عمليات مرمت مدرسه فرانسويان و خانه خاچيکيان مراحل پاياني خود را سپري مي‌کند.

احمد منتظر در ادامه خاطرنشان کرد:عمليات مرمت مجموعه 11خانه شامل خانه حقيقي، داويد، سوکياس يک، مارتاپيترز، سوکياس دو، توحيدخانه ،هراتيان (خواجه پطروس)، هوسپيان، ايوبي، خاجکيان و مدرسه فرانسويان درحال انجام است.

وي با بيان اين‌که برخي از خانه‌ها توسط سازمان ميراث فرهنگي استان اصفهان به دانشکده هنر واگذار شده است تصريح کرد: برخي از اين نيز از طرف دانشگاه اصفهان به دانشکده هنر واگذار شده و برخي ديگر نيز توسط خود دانشکده هنر خريداري شده است.

وي افزود: تمامي خانه‌هاي ياد شده به جز توحيدخانه و خانه حقيقي در محدوده جلفاي نو اصفهان و بقيه نيز در خارج از محدوده جلفا قرار گرفته‌اند.

به گفته اين کارشناس ارشد معماري و شهرسازي؛ عمليات مرمت خانه خاچيکيان مانند مقاوم سازي، کلاف‌کشي، عمليات ضد زلزله، تزئينات و گچ کاري به طور مداوم انجام شده است.

منتظر با اشاره به اين‌که هم‌اکنون عمليات مرمت 11 خانه ياد شده توسط دانشکده هنر انجام مي‌شود اظهارداشت: مرمت ساختمان مدرسه فرانسويان پس از خريد از شهرداري توسط سازمان نوسازي و بهسازي تأمين و عمليات نوسازي سازگار با محيط در بخش حياط شمالي مدرسه نيز توسط دانشگاه هنر در حال انجام است./119


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر