۱۳۸۸/۰۹/۱۷

طرح دهکده فرهنگي نياوران تهيه شد

" میراث فرهنگی "


با مشارکت کارشناسان مختلف در زمينه طبيعت، فرهنگ، هنر و تاريخ قرار است طرح دهکده فرهنگي مجموعه فرهنگي و تاريخي نياوران با مجموعه‌اي از قابليت‌هاي موزه‌اي، تاريخي، فرهنگي، هنري تهيه شود.

مدير روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران در گفتگو با ميراث آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود: هم‌اکنون در مجموعه نياوران چندين مرکز فرهنگي از جمله کاخ، فرهنگسرا، پارک، شهرکتاب و تکيه نياوران قرار دارد.
رضا دبيري‌نژاد درادامه خاطرنشان کرد:مجموعه نياوران به عنوان يک قطب فرهنگي علاوه بر قابليت‌هاي مختلف تاريخي، طبيعي، فرهنگي و هنري ،مرکز چند محور فرهنگي براي شمال تهران نيز است.

وي با بيان اين‌که اين مجموعه فرهنگي در قالب طرح دهکده فرهنگي براي تعريف يک محور تاريخي، فرهنگي و طبيعي براي شمال تهران، تهيه مي شود بيان داشت: اين دهکده فرهنگي از مجموعه دارآباد آغاز و به سعدآباد ختم شده و مرکز آن نيز خود نياوران است.

به گفته اين مقام مسئول در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران؛ اين دهکده فرهنگي با در نظر گرفتن افزايش قابليت فرهنگي و هنري و خدمات رساني عمومي بيشتر با در نظر گرفتن همسايگي چند مرکز ياد شده و ساير مراکز رفاهي و تفريحي اطراف آن تشکيل مي‌شود.

وي برگزاري يک برنامه مشارکتي همراه با متولياني چون شهرداري ،وزارت فرهنگ و ارشاد و مراکز مردمي و سازمان ميراث فرهنگي براي حفظ و نگهداري اين مراکز را از قابليت‌هاي اين طرح دهکده فرهنگي اعلام کرد و افزود: همچنين با کنار هم قرار دادن مراکزي‌ مانند فضاهاي نمايشگاهي، فضاهاي سالن اجتماعات و... امکان برگزاري جشنواره‌هاي مختلف فرهنگي، هنري و تفريحي در راستاي بهره برداري عمومي بيشتر فراهم مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر