۱۳۸۹/۰۹/۱۱

باغ نشاط شهرستان فيروزه مرمت شد

به گفته سرپرست نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي وگردشگري شهرستان فيروزه عمليات بازسازي و مرمت حصار اطراف مجموعه باغ نشاط شهرستان فيروزه به اتمام رسيد.

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي غلامحسين کاظمي با بيان اين مطلب افزود: عمليات مرمت حصار دور تا دور مجموعه با اعتبار 250 ميليون ريال از محل اعتبارات اضطراري سال 89 به پايان رسيد.

وي اظهار داشت: مرمت اين باغ از سال 85 آغاز و با تخصيص اعتبارات ملي و استاني ادامه داشته که از جمله اين اقدامات مي‌توان به بازسازي عمارت مرکزي، آوار برداري از طبقه فوقاني و همکف در عمارت شمالي، بازسازي بخش‌هايي از سقف و ديوار عمارت شمالي اشاره کرد.

کاظمي تصريح کرد: باغ نشاط از جمله باغ‌هاي ايراني است که توسط آقا بالا خان سالار معتمد در شمال شهر بزغان ( شهر فيروزه کنوني) واقع شده است و با مساحتي بالغ بر 16 هکتار به عنوان يکي از بزرگترين باغ‌هاي ايراني به شمار مي‌رود.

وي افزود: طبق اسناد تاريخي دوره ساخت اين باغ به اواخر دوران قاجاريه و اوايل پهلوي اول مربوط مي‌شود و داراي دو عمارت است که عمارت شمالي قديمي تر از عمارت مرکزي است .

شايان ذکر است اين بنا در 5 آذرماه سال 85 به شماره 4492 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر