۱۳۸۸/۰۸/۱۰

تهيه طرح ساماندهي ميدان مشق در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي

ارسال خبر : 10 آبان 1388 (11:02)



معاون حفظ، احياء و ثبت آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي از تعيين کارگروهي به منظور تهيه طرح ساماندهي ميدان مشق خبر داد.

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مسعود علويان صدر با بيان اينکه بر اساس مصوبه هيأت وزيران سازمان ميراث فرهنگي مکلف به تشکيل يک کميته راهبردي براي تهيه طرح ساماندهي ميدان مشق است خاطر نشان کرد: همه وزارتخانه ها، نهادها و سازمانهاي مستقر در محدوده ميدان مشق بايد براي تبديل فضاهاي موجود خود به فضاي موزه اي تشويق و حمايت شوند.

وي معاون حفظ، احياء و ثبت آثار تاريخي،‌ رييس پژوهشکده ابنيه و بافت، مديرکل حفظ و احياء‌ بناها و محوطه هاي تاريخي و همچنين رييس سازمان استان تهران را اعضاي کميته راهبردي معرفي کرد.

وي همچنين از اجراي عمليات نورپردازي و کف سازي اين ميدان در حال حاضر خبر داد و گفت : مرمت فضاي تملک شده دانشکده در حال انجام است و فرايند مقاوم سازي اين بنا در برابر زلزله سپري مي شود.

گفتني است؛ ميدان مشق در زمان قاجار طرح ريزي شده است. ميداني که نخستين بناي آن به دوران فتحعلي شاه باز مي گردد.

اين ميدان همان طور که از نام آن بر مي آيد محلي براي تمرينهاي نظامي بوده است. هر چند تحولات بعدي و کمبود فضا و عرصه هاي عمومي در تهران، ميدان مشق را به سوي کاربردهاي عمومي از جمله اداري و فرهنگي سوق داد.

حضور ساختمانهاي وزارت خارجه و اداره پست از يک سو و موزه و کتابخانه ملي و سر در باغ ملي از سوي ديگر نشان دهنده سمت و سوي تحولات بعدي اين ميدان هستند.

اين ميدان از شمال خيابان سرهنگ سخايي (‌خيابان سوم اسفند سابق) و از جنوب خيابان امام خميني (‌خيابان باغ شاه، سپه و مريض خانه سابق ) را شامل مي شده است./106


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر